Koła zainteresowań 2020/2021
„W świecie Baśni”
Głównym założeniem programu jest wychodzenie naprzeciw potrzebom dziecka. Program przyczyni się do wzbogacenia wiedzy dziecka o świecie, budowaniu pozytywnego obrazu własnego ,,ja’’, wyposaży w wiedze jak rozpoznawać swoje emocje oraz innych, zapozna dzieci z określonymi powszechnie akceptowanymi zasadami moralnymi oraz wyposaży dzieci w umiejętności relaksacyjne.
Założeniem programu jest też umożliwienie dzieciom poznawanie utworów literatury dziecięcej i rozwijanie ich zainteresowań czytelniczych poprzez jak najczęstszy kontakt z książką oraz dobrowolny i spontaniczny udział w zabawach z tekstem. Realizacja programu opiera się na poznawaniu bajek i baśni, których tematyka wynika z planu wychowawczo – dydaktycznego, aktualnych potrzeb i zainteresowań dzieci oraz ich możliwości intelektualnych.
Głównym celem programu edukacyjno - literackiego „W świecie baśni” jest pomoc dziecku w realizacji jego indywidualnej drogi rozwojowej w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi .
Program realizowany będzie w dwóch wersjach językowych: polskim i angielskim - „Fairy Tale Journey”
„Dni koloru”
Kolory są nieodłącznym elementem naszego otoczenia. Wpływają na emocje, doznania, rozumienie świata i relacje z innymi. Są elementem wyrazu i nawet mimowolnie stanowią środek komunikacji międzyludzkiej. Umiejętność zabawy kolorami wpływa na wrażliwość, estetykę i rozwój kreatywności.
Głównym założeniem programu jest dostarczanie dzieciom możliwości spontanicznego kontaktu ze światem barw i kolorów oraz kształtowania wyobraźni i wrażliwości na otaczający świat. Program wspomaga możliwości poznawcze dziecka na wielu płaszczyznach: uczy kolorów i kształtów, rozwija wyobraźnię i myślenie, orientację przestrzenną i koordynację wzrokowo-słuchową.
„W świecie sportu”
Wiek przedszkolny to okres wzmożonego wzrostu organizmu dziecka. Ruch jest nieodzownym elementem poprawiania zdrowia, rozwijania sprawności, nabywania doświadczeń, kształtowania nawyków, postaw i umiejętności, rozwijania uczuć społecznych .Szeroko pojęte zdrowie (w sensie fizycznym, psychicznym i społecznym) kojarzy się zawsze z prawidłowym rozwojem fizycznym i pełną sprawnością ruchową. Aktywność fizyczna i sport są w życiu człowieka istotnymi wartościami, które stanowią płaszczyznę procesów edukacyjnych. Ważnym ogniwem w kształtowaniu takich całożyciowych postaw, zachowań i umiejętności jest przedszkole. Dzieci w wieku przedszkolnym znajdują się w okresie wzmożonej potrzeby aktywności ruchowej.Przedszkole jest dla wielu dzieci głównym miejscem, gdzie mogą zaspokoić potrzeby ruchu w sposób korzystny dla rozwoju psychoruchowego, dlatego nasze przedszkole postawiło sobie za cel stworzenie programu profilaktycznego o tematyce sportowej.
Koła zainteresowań - program drzewo
Koła zainteresowań realizowane w Niepublicznym Przedszkolu „Kangurek”
„Program drzewo”
Cel ogólny:
Propagowanie wiedzy o drzewach i ich roli dla środowiska oraz rozwijanie wrażliwości artystycznej dzieci poprzez kontakt z przyrodą.
Cele szczegółowe:
- zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami drzew
- poznanie funkcji i znaczenia drzew
- przyzwyczajanie dzieci do pozytywnych zachowań zmierzających do ochrony drzew
- zdobywanie umiejętności doświadczania i obserwowania przyrody
- poznanie różnych środowisk przyrodniczych
- kształtowanie wrażliwości i szacunku do ojczystej przyrody
- odkrywanie korzyści wynikających z obcowania z przyrodą
- rozwijanie zdolności i zainteresowań plastycznych oraz fotograficznych dzieci
- kształtowanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami i narzędziami plastycznymi
Termin realizacji projektu:
Październik – czerwiec 2019 r.Adresat projektu:
Dzieci z przedszkola KangurekMetoda:
- metoda projektu
Formy pracy:
- wycieczki, spacery
- obserwacja
- pokaz
- zabawy badawcze
- spotkania z ekspertami
- twórczość plastyczna
- pantomima
- wystawa
- rozmowy, dyskusje dające dzieciom możliwość dzielenia się swoimi przeżyciami.
Współpraca ze środowiskiem w realizacji projektu:
- Nadleśnictwo
- Biblioteka Miejska,
- Rodzice, dziadkowie.
Angielska sobota
„Angielskie soboty z Kangurkiem”
„English Saturdays with Kangaroo”
„ English Saturdays”
odbywać się będą raz w miesiącu w sobotę w godzinach 8:30 – 13.00.
Dzieciom zapewnione będzie śniadanie, zupa i moc atrakcji. Angielskie soboty będą prowadzone przez Panią Martę, która w trakcie dnia będzie posługiwała się wyłącznie językiem angielskim.
Każda sobota to inna przygoda!
Angielskie soboty mają na celu:
- Zaszczepić w dzieciach zamiłowanie do nauki języka angielskiego na całe życie
- Rozwinąć umiejętność posługiwania się językiem angielskim w atmosferze zabawy, przygody, współpracy w grupie oraz w ramach indywidualnych wyzwań.
Bardzo prosimy o wcześniejsze zgłoszenie nauczycielowi uczestnictwa dziecka w zajęciach.
Koszt sobotnich zajęć to kwota: 50 zł ( za jedną sobotę) doliczona do opłat za kolejny miesiąc.
Rodziców zachęcamy do skorzystania z naszej oferty, życząc tym samym udanej soboty .
Welcome
Koło zainteresowań archiwum 2017/2018
Koła zainteresowań realizowane w Niepublicznym Przedszkolu „Kangurek” w 2017/2018 roku
„W świecie tańca”
Cele główne:
- Zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu.
- Pokazanie różnorodnych form i styli tanecznych.
- Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów.
- Budowanie poczucia własnej wartości, pozytywnego obrazu samego siebie i wiary we własne siły.
- Kształtowanie pozytywnej postawy wobec aktywności ruchowej, umiejętność łączenia ruchu z muzyką.
- Kształtowanie zainteresowania tańcem i ruchem przy muzyce.
- Pokazanie muzyki i tańca jako jednej z form aktywności ruchowej i sposobu spędzania wolnego czasu.
- Wzmacnianie motywacji dzieci do rozwoju swych zainteresowań i uzdolnień.
- Rozwijanie płynności i estetyki ruchu.
- Kształtowanie ekspresji twórczej.
- Kształtowanie postaw moralnych i społecznych: wytrwałości, systematyczności, samodyscypliny, szacunku, prawdomówności, umiejętności właściwego zachowania się w sytuacji sukcesu i niepowodzeń.
- Rozwój orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej.
- Doskonalenie poczucia rytmu.
- Wyjaśnienie różnorodnych pojęć związanych z tańcem.
„W świecie tańca” – program na rok 2017/2018
„ W świecie origami”
Cele główne:
- rozwijanie zdolności manualnych i sprawności palców
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej
- rozwijanie logicznego myślenia
- wyrabianie precyzji i wdrażanie do dokładności
- budzenie inwencji i zdolności twórczych
- pobudzanie fantazji
- wzmacnianie poczucia własnej wartości
- rozwijanie wrażliwości
- kształcenie umiejętności tworzenia kompozycji
- rozbudzanie zaangażowania emocjonalnego
„W świecie origami” – program na rok 2017/2018
Koła zainteresowańrealizowane w
Niepublicznym Przedszkolu „Kangurek”
Cele główne:
· Zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu.
· Pokazanie różnorodnych form i styli tanecznych.
· Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów.
· Budowanie poczucia własnej wartości, pozytywnego obrazu samego siebie i wiary we własne siły.
· Kształtowanie pozytywnej postawy wobec aktywności ruchowej, umiejętność łączenia ruchu z muzyką.
· Kształtowanie zainteresowania tańcem i ruchem przy muzyce.
· Pokazanie muzyki i tańca jako jednej z form aktywności ruchowej i sposobu spędzania wolnego czasu.
· Wzmacnianie motywacji dzieci do rozwoju swych zainteresowań i uzdolnień.
· Rozwijanie płynności i estetyki ruchu.
· Kształtowanie ekspresji twórczej.
· Kształtowanie postaw moralnych i społecznych: wytrwałości, systematyczności, samodyscypliny, szacunku, prawdomówności, umiejętności właściwego zachowania się
w sytuacji sukcesu i niepowodzeń.
· Rozwój orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej.
· Doskonalenie poczucia rytmu.
· Wyjaśnienie różnorodnych pojęć związanych z tańcem.
„W świecie tańca” – program na rok 2017/2018
„ W świecie origami”
Cele główne:
- rozwijanie zdolności manualnych i sprawności palców
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej
- rozwijanie logicznego myślenia
- wyrabianie precyzji i wdrażanie do dokładności
- budzenie inwencji i zdolności twórczych
- pobudzanie fantazji
- wzmacnianie poczucia własnej wartości
- rozwijanie wrażliwości
- kształcenie umiejętności tworzenia kompozycji
- rozbudzanie zaangażowania emocjonalnego
„W świecie origami” – program na rok 2017/2018
Plan dnia
Nasz przedszkolny dzień,
czyli ramowy plan dnia.
6.30 - 8.00 |
Gdy na zegarze wybija 6.30 radośnie witamy Kangurka, tu będziemy wspólnie bawić się i uczyć, nawiązywać pierwsze przyjaźnie oraz poznawać otaczający nas świat. |
---|---|
8.00 - 9.00 |
Czas na poranny język angielski. |
9.00 - 9.30 | Jesteśmy głodni ! Śniadanie jest zawsze pyszne i pełne witamin! |
9.30 - 10.30 Motylki
10.30- 12.00 Myszki |
Ale super! Uczę się angielskiego przez zabawę! |
9.30 - 10.30 Myszki 10.30 - 11.00 Motylki |
Bawimy się i uczymy realizując podstawę programową. To nie jest wcale trudne! |
11.00 - 11.30 | Mniam! Wreszcie zupka. Podczas jedzenia uczymy się prawidłowego zachowania przy stole. Potem szykujemy się do drzemki. |
11.30 - 13.00 | Ciii… Nadeszła pora snu…. |
12.00 - 13.00 | Starszaki realizują roczne przygotowanie przedszkolne |
13.00 - 13.30 | Czas na drugie danie, które każdemu doda energii. |
13.45 - 15.00 |
Ale fajnie uczestniczymy w popołudniowych zajęciach dodatkowych. |
15.00 - 15.30 | Trochę zgłodnieliśmy czas na małe, co nieco. Podwieczorek to najsłodszy posiłek w ciągu dnia...Palce lizać. |
15.30 - 17.30 | A teraz czytamy bajki, układamy puzzle, rysujemy i robimy wiele ciekawych rzeczy. Korzystając z ładnej pogody wychodzimy na przedszkolny plac zabaw. |
17.30 | To był wspaniały dzień. Do widzenia jutro! |
Zielony Kangurek, czyli dobra adaptacja
W trosce o nasze najmłodsze przedszkolaki stworzyliśmy długofalowy program adaptacyjny.
Priorytetem jest dla nas dobre samopoczucie dziecka w przedszkolu, dlatego w każdy wtorek w godzinach 17:00-18:00 zapraszamy rodziców i dzieci w wieku od 1 roku do 4 lat na zajęcia adaptacyjne.
Podczas zajęć, w obecności rodziców dziecko poznaje przedszkole, nauczycieli, uczestniczy we wspólnych zabawach z rówieśnikami, uczy się pierwszych piosenek i wierszyków, bierze udział w zajęciach plastycznych, poznaje nowe gry i zabawy.
Zajęcia adaptacyjne ułatwiają dziecku rozstanie się z rodzicami, pozwalają na zawarcie pierwszych przyjaźni, budują poczucie bezpieczeństwa. Dzięki łagodnej adaptacji dziecko czuje się w przedszkolu dobrze i bezpiecznie.
Te zajęcia to doskonała okazja do wspólnej zabawy, to czas, który możesz poświęcić tylko swojemu dziecku!
Jeśli chcesz zobaczyć uśmiech i radość na twarzy swojej pociechy to
Zapraszamy!
Zapraszamy w każdy wtorek w godzinach 17.00 - 18.00 do wspólnej zabawy :)
Prosimy o wcześniejsze telefoniczne zgłoszenie uczestnictwa w zajęciach.
Tel: 883 988 177
Koła zainteresowań
W świecie kreatywności
Celem programu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju osobowości dzieci przez pobudzanie i usprawnianie procesów percepcji wizualnej oraz działalności plastycznej. Realizacja tego założenia będzie dokonywać się w oparciu o metody polegające na praktycznych działaniach dzieci. Ekspresja rozumiana jest tu jako wyrażanie swych przeżyć i uczuć. Kierując ekspresją dzieci, nauczyciel oprze się na percepcji, która jest kontynuacją naturalnego kontaktu dziecka ze wszystkim co je otacza. Rozwijanie ogólnych zdolności percepcyjnych dziecka wiąże się z rozbudzaniem jego ogólnej wrażliwości, a zwłaszcza wrażliwości na estetyczne walory otaczającej nas rzeczywistości. W ten sposób rozwija się też tzw. widzenie plastyczne, które pozwala na spostrzeganie rzeczywistości w innych kształtach i barwach niż ogólnie przyjęte. Dzieci będą doskonalić koncentrację uwagi i rozwijać kulturę estetyczną. Realizacja programu umożliwi dzieciom wykazanie talentu, zaangażowanie społeczne oraz dowartościowanie samego siebie
Zwiedzamy Polskę
Specyfika okresu przedszkolnego, kiedy to dziecko w sposób naturalny jest nastawione na poznawanie tego, co je otacza, sprzyja realizowaniu tematyki z zakresu edukacji regionalnej. W procesie wychowania nie można zapomnieć o wyposażeniu dziecka w wiedzę o najbliższym środowisku. W ostatnim czasie modne stało się mówienie, że jesteśmy Europejczykami. Zanim jednak dziecko dowie się co to oznacza, powinno poznać inne słowa: dom rodzinny, miasto, region, Ojczyzna. Nie można od razu przejść do rzeczy odległych, gdyż wtedy dziecko nie będzie posiadało podstawowej wiedzy mówiącej o tym, kim jest, skąd się wywodzi. Stopniowe zapoznawanie dziecka z tradycjami i obyczajami służy rozwijaniu u niego tożsamości lokalnej i narodowej. Edukacja regionalna kształtuje w dziecku cechy, które zaprocentują w dorosłym życiu. Jej sens zamyka się stwierdzeniem: ,,zbliżać to, co nasze i małe, ku temu co wielkie, nie pozwalając temu co małe bezkształtnie się rozpłynąć”.
Zumbini
Zajęcia dla najmłodszych, które umożliwiają dziecku podróż do świata muzyki, ruchu oraz tańca. Zumbini pozwala odczuć siłę muzyki i to jak mocno wpływa ona na nas – stymuluje proces uczenia się oraz wzmacnia więzi.
Dzieci przez cały czas trwania zajęć nie przestają się bawić i rozwijać, dotykają palcami, grają na instrumentach, śpiewają w języku angielskim i tańczą. Wszystko to łączy wczesny rozwój dziecka z magiczną radością płynącą z zajęć.
Z ubiegłych lat
Zajęcia dodatkowe
Rozwijam swoje zdolności,
czyli zajęcia dodatkowe w przedszkolu niepublicznym Kangurek w Białymstoku.
Dbając o wszechstronny rozwój uzdolnień i zainteresowań dzieci, w naszym prywatnym przedszkolu proponujemy pakiet zajęć dodatkowych.
Zajęcia te prowadzone są przez doświadczoną kadrę, specjalistów w poszczególnych dziedzinach
Angielski
Małe dzieci przyswajają język obcy w sposób naturalny– tak samo jak język ojczysty. Tylko małe dzieci są w stanie przyswoić sobie obcy system językowy w sposób pełny tzn. na takim samym poziomie jak język ojczysty. Co więcej, małe dzieci wystawione na odpowiednio systematyczny kontakt są w stanie nauczyć się wielu języków. Dzieci nie mają zahamowań takich jak dorośli. W radosnym, bezpiecznym środowisku z chęcią biorą udział z zabawie zwanej „I don’t understand”. Rozmawiamy z dziećmi „obrazami” - pokazujemy język tak, aby był ciekawy i motywował do wołania o „jeszcze”.
My uczymy się bawiąc i bawimy się ucząc!
Logopedia
Gimnastyka Buzi i Języka, czyli grupowe zajęcia logopedyczne, podczas których dzieci ćwiczą aparat artykulacyjny, uczą się prawidłowego posługiwania się głosem, różnicowania dźwięków, kształtowania prawidłowego oddechu i wzbogacania słownictwa.
Ćwiczenia usprawniające narządy mowy a więc język, wargi i podniebienie przygotowują do prawidłowego mówienia.
Gimnastyka korekcyjna
W ramach profilaktyki zdrowotnej uczymy dzieci jak dbać o zdrowie poprzez: organizowanie aktywności ruchowej z wykorzystaniem sprzętu gimnastycznego, kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno-zdrowotnych, propagowanie zdrowego stylu życia, kształtowanie prawidłowej postawy i koordynacji ruchowej. Nauczyciel w ciągu całego dnia bawiąc się z dziećmi korzysta z programu ćwiczeń pt. ”Ruch rozwijający” autorstwa Weroniki Sherborne.
Rytmika
Głównym celem zajęć umuzykalniających jest rozwijanie słuchu oraz poczucia rytmu, czemu służy nauka specjalnie dobranych piosenek i wierszyków muzycznych. Zajęcia te:
- pomagają dzieciom rozwijać pamięć, spostrzegawczość i umiejętność koncentracji;
- kształcą muzykalność i wrażliwość muzyczną;
- stymulują prawidłowy rozwój emocjonalny, pobudzają dziecięcą wyobraźnię;
- uczą współdziałania w zespole i integrują z rówieśnikami;
- mogą być wspaniałym przygotowaniem do rozpoczęcia nauki gry na instrumencie – pianinie, gitarze, skrzypcach.
Grafik zajęć dodatkowych
Godzina | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|---|
9.30-10.30 | Gimnastyka | Angielski | Logopedia | Rytmika | Francuski |
16.00-16.30 |
Podkategorie
-
Edukacja
Uczę się bawiąc,
czyli program przedszkolnyPrzedszkolny program dydaktyczny Kangurka zapewnia dzieciom najlepsze przygotowanie do dalszej edukacji szkolnej uwzględniając pełen rozwój dziecka: intelektualny, fizyczny, społeczny oraz twórczy. Rozwijamy ciekawość, aktywność i samodzielność przedszkolaków, a także przyswajanie wiadomości i kształtowanie umiejętności, zapewniając dziecku najlepsze szanse edukacyjne.
Przedszkolny Program Kangurkowy jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego zatwierdzoną przez Ministra Edukacji Narodowej (Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 roku, Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009r.)
W Kangurku wykorzystujemy tradycyjne i nowatorskie metody pracy z dziećmi, m.in.:
- Metoda glottodydaktyki – B. Rocławskiego;
- Metoda „Dziecięca matematyka” – E. Gruszczyk-Kolczyńskiej;
- Doskonalenie umiejętności wychowawczych w oparciu o koncepcję T. Gordona „Wychowanie bez porażek” oraz metody A.Faber i E. Mazlish "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały; jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły";
- Metoda „Ruch rozwijający” – W. Sherborne;
- Metoda "Wychowanie fizyczne w przedszkolu" - K. Wlaźnik;
- Metoda "Jak wychować pomysłowca" i "Jak wychować geniusza" - K. Mitros.
Godzina Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek 9.30 - 11.00
Edukacja przyrodnicza
Realizacja podstawy programowejEdukacja językowa
Realizacja podstawy programowejEdukacja matematyczna
Realizacja podstawy programowejEdukacja zdrowotna
Realizacja podstawy programowejEdukacja artystyczno-
plastyczna
Realizacja podstawy programowej12.00 - 13.00 Myszki Rozszerzenie podstawy programowej Rozszerzenie podstawy programowej Rozszerzenie podstawy programowej Rozszerzenie podstawy programowej Rozszerzenie podstawy programowej -
Zajęcia dodatkowe
Rozwijam swoje zdolności,
czyli zajęcia dodatkoweDbając o wszechstronny rozwój uzdolnień i zainteresowań dzieci, proponujemy pakiet zajęć dodatkowych.
Zajęcia te prowadzone są przez doświadczoną kadrę, specjalistów w poszczególnych dziedzinach.
Grafik zajęć dodatkowych
Godzina Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek 8.00 - 9.00
Angielski
Angielski
Angielski
Angielski
Angielski
9.30-10.30
(Motylki)
10.30-12.00
(Myszki)
Język
angielski
Język
angielski
Język
angielski
Sensoplastyka
(I - szy)
Origami (II- gi)
Teatr (III - ci)
Angielskie Baśnie (IV- ty)
Język
angielski
13.45 - 14.15
(Motylki)
14.15 - 14.45
(Myszki)
Kosmiczna gimnastyka
Kosmiczna robotyka
(pierwszy poniedziałek miesiąca)
Tańce Polskie Logorytmika
Piłka Zumbini